|
|
|||
|
[i57o]
à aller à la procession generalle qui se fera led. jour, de l'eglise madame Saincte Geneviefve à l'eglise Nostre Dame de Paris, en la maniere accoustumée, et ce suivant le commandement du Roy, et où Sa- Majesté se doibt trouver. Et à ce n'y faictes faulte.
|
LE DE PARIS. 185
"Faict au Bureau de lad. Ville'1', le neufviesme jour de Septembre mil vc lxx.-
A la mesme fin ont esté expédiez ledict jour pareilz'2) mandemens à messieurs les Conseillers de
|
||
|
lad. Ville.
|
|||
|
|
|||
|
CCCXXVIII [XV], — Procession generalle.
io septembre 1570. (A, fol. 7 r°; B, fol. io v°.)
|
|||
|
|
|||
|
L'an mil cinq cent soixante dix, le jeudy'3' dernier jour d'Aoust, fut mandé par le Roy et nosseigneurs '4' de son Conseil aux Prevost des Marchans et Eschevins que son intention estoit de faire procession generalle et faire descendre la chasse de madame Saincte Geneviefve, le dimanche 111e jour du moys de Septembre, et faire la procession à ce accoustumée, à laquelle Sa Majesté et Messieurs ses freres, et la Royne, et aultres Princes et Princesses deliberoient assister, pour prier Dieu et à l'intercession de lad. Vierge qu'il lui pleust faire cesser les malladies de fiebvres dont plusieurs estoient malades en la Ville et villages circonvoisins, et aussi qu'il pleust à sa divine bonté de faire cesser les pluyes et donner le beau .temps pour parachever de cueillir les fruictz de la terre, comme cueillette de vins, fruictz et aultres biens que l'on ne pouvoit recueillir à cause des pluyes.
Et tel et semblable commandement auroit Sad. Majesté fait à l'Evesque de Paris, et, suyvant led. mandement faict ausd. Prevost des Marchans et Eschevins, auroient depputez deux d'iceulx Eschevins pour aller par devers mons1, le Premier President, pour en l'aire rapport et advertissement à la court de Parlement, et aussy à mons1, l'abbé de Saincte Geneviefve, pour s'en tenir prest. Lesquelz Eschevins, après avoir faict entendre aud. abbé de Saincte Geneviefve le vouloir du Roy, icelluy abbé declaira qu'il n'estoit possible en si brief temps observer les so-leinpnitez requises que l'on a accoustumé de faire, quant on descend lad. chasse de madame Saincte Geneviefve, d'aultant qu'il estoit besoing qu'il et ses
|
relligieuxjunassent'5' trois jours devant, et une partie desquelz estoient absens pour les affaires, du couvent, et aussi que il estoit accoustumé faire procession generalle des parroisses le dimanche de devant que l'on dessendist lad. chasse, et que de sa part il seroit le matin au levé du Roy pour en faire les remonstrances, partant que si lesd. Prevost des Marchans et Eschevins s'i vouloient trouver, qu'il en seroit résolu par Sa Majesté.
Et led, jour de lendemain, au levé du Roy, après les remonstrances dud. sr abbé et ouy mons' l'Evesque de Paris, fut arresté par la majesté du Roy '6' que, dimanche troisiesme dud. mois, seroit lad. procession generalle des parroisses accoustumée faicte'"1, et le dimanche ensuivant, que l'on descendrait la chasse Saincte Geneviefve et feroit on la procession accoustumée; ce qui fut signiffié à messieurs de la court de Parlement.
Et pareillement fut faict mandementz aux Conseillers de lad. Ville et aux Quarteniers et deux notables bourgeois de chascun quartier de eulx trouver led. jour de dimanche, à sept heures, aud. Hostel, de Ville, pour accompaigner lesd. Prevost des Marchans et Eschevins, comme en semblable fut mandé aux cappitaines des archers, arquebouziers et arbalestriers de lad. Ville, de eux y trouver avec vingt archers de chacune de leurs compaignées, pour donner ordre au tumulte qui pourroit advenir et garder la foulle et presse'8'.
Et le dimanche dixiesme dud. mois, à sept heures
|
||
|
|
|||
|
C' -De ladicte Villen manque dans A.
<-' «Pareilz» manque dans B.
(3> «Lundy», suivant B; mais le 3i août 1670 tomba réellement un jeudi.
(*' Var. "messeigneurs!) (B).
C' «Junasse» au singulier dans A et B.
O Var. «par la Majesté dudict seigneur» (B).
<7> «Faicte» manque dans A.
(8> L'original du mandement adressé à cet effet, le 9 septembre 1570, à Pierre Duru, capitaine des cent archers de la Ville, se
vi. 24
|
|||
|
|
|||
|
IUPI11HCME H1T10-1LB.
|
|||
|
|
|||